STORYTELLING

STORYTELLING

AANWIJZINGEN VOOR EEN GEWELDIG VERHAALVAN PIXAR REGISSEUR ANDREW STANTON

Story telling online marketing

Storytelling is momenteel een belangrijk marketingtool dat gebruik maakt van beeldspraak om in te spelen op de verbeeldingskracht en de emotie van de doelgroep. Maar een goed verhaal vertellen is lastiger dan het lijkt.

Filmmaker en scenarioschrijver Andrew Stanton van Pixar (Toy Story, Finding Nemo en Wall-E) weet wel het een en ander over het vertellen van een goed verhaal. Zijn Ted Talk waarin hij aanwijzingen en tips deelt voor een geweldig verhaal is absoluut de moeite waard om te kijken.

“Make me care. Please, emotionally, intellectually, aesthetically, just make me care.”

How do we make the target audience care?

Met een goede spanningsboog. Zal Nemo’s vader hem ooit nog terugvinden? De kijker MOET het weten!

Laat het publiek zelf dingen bij elkaar brengen. “Don’t give them four, give them two plus two.” Geef hints. De fragmenten die je weggeeft en de volgorde waarop dit gedaan wordt bepaalt het succes van de betrokkenheid van het publiek.

Een kleine greep uit de storytelling tips van Stanton:

“Know your punchline. Storytelling is a joke where you need to know that everything you say is leading up to a single goal.”

“Make your character likable, not perfect.”

“Your character should have a spine. Every character must have an itch to scratch, the one thing that drives them to do what they do, a solitary motivation.”

Hou het advies van Stanton in gedachten bij het verbeteren van de marketingmix en het maken van effectieve content. Zo blijf hou je de doelgroep geboeid.  Zorg je voor betrokkenheid van de doelgroep? Of geef je overvloedig veel kale informatie waardoor ze verveeld raken en afhaken?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *